Ministerstwo Zdrowia ogłasza konkurs na realizację projektów przewidujących Szkolenia dla kadr medycznych w ramach Programu kompleksowej ochrony zdrowia prokreacyjnego w Polsce
Minister Zdrowia, wykonujący zadania Instytucji Pośredniczącej dla Programu Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) ogłasza konkurs w ramach osi priorytetowej V Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.4 Kompetencje zawodowe i kwalifikacje kadr medycznych (konkurs nr POWR.05.04.00-IP.05-00-005/17).
Przedmiot konkursu
Przedmiotem konkursu są projekty, które przewidują szkolenia dla kadr medycznych (lekarzy specjalistów w dziedzinie położnictwa i ginekologii i/lub lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej i/lub położnych) w zakresie zdrowia prokreacyjnego i standardów leczenia niepłodności na zasadach i w zakresie określonym w programie polityki zdrowotnej pn. Program kompleksowej ochrony zdrowia prokreacyjnego w Polsce oraz w dokumentach wykonawczych w stosunku do tego Programu.
Typy projektów
1. kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno-demograficznymi,
2. kształcenie podyplomowe lekarzy realizowane w innych formach niż specjalizacje w obszarach istotnych z punktu widzenia potrzeb epidemiologiczno-demograficznych kraju, ze szczególnym uwzględnieniem lekarzy współpracujących z placówkami podstawowej opieki zdrowotnej.
Podmioty uprawnione do składania wniosków
W ramach konkursu o dofinansowanie realizacji projektu zgodnie z zapisami SzOOP PO WER mogą ubiegać się instytucje uprawnione do kształcenia kadr medycznych.
Wymagane jest, aby Wnioskodawca lub Partner stanowili podmiot będący ośrodkiem referencyjnym dla Programu kompleksowej ochrony zdrowia prokreacyjnego w Polsce.
Wnioskodawca jest zobowiązany posiadać doświadczenie w szkoleniach personelu medycznego. W pkt. 4.4 Doświadczenie wnioskodawcy i partnerów wniosku o dofinansowanie powinien opisać dotychczas zrealizowane szkolenia w zakresie ginekologii, położnictwa i leczenia niepłodności.
Ponadto Wnioskodawca jest zobowiązany zapewnić kadrę dydaktyczną w postaci doświadczonych specjalistów w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, endokrynologii, immunologii klinicznej, urologii, genetyki klinicznej, posiadających wiedzę z zakresu andrologii, a także położnych oraz psychologów zajmujących się zdrowiem prokreacyjnym.
Szczegółowe informacje odnośnie wymogów, które musi spełnić Projektodawca lub Partner oraz sposób weryfikacji ich spełnienia znajdują się w Regulaminie konkursu.
Alokacja
Wartość alokacji: 960 000,00 PLN
Kryteria dostępu
- Wnioskodawcą może być podmiot uprawniony do prowadzenia szkoleń personelu medycznego, tj.: Projektodawca lub Partner spełniający wymogi określone w art. 75 ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1435, z późn. zm.), lub/i będący podmiotem uprawnionym do kształcenia podyplomowego lekarzy spełniającym warunki art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2015 r., poz. 464, z późn. zm.)
- Szkolenia zaplanowane w projekcie obejmują zagadnienia określone w dokumencie pn. Program kompleksowej ochrony zdrowia prokreacyjnego w Polsce oraz dokumentach wykonawczych w stosunku do tego Programu.
Kryteria premiujące
Co najmniej 30% uczestników projektu będą stanowiły osoby zatrudnione (bez względu na formę zatrudnienia) w podmiotach leczniczych świadczących podstawową opiekę zdrowotną.
Termin i miejsce składania wniosków
Wniosek do IOK należy złożyć wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem systemu obsługi wniosków aplikacyjnych SOWA dostępnego na stronie internetowej: https://www.sowa.efs.gov.pl.
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje o konkursie można uzyskać wysyłając pytanie na adres mailowy: prokreacja@mz.gov.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: (22) 530 01 80.
Przypominamy, że projekty złożone na konkurs muszą być zgodne z aktualną wersją Programu kompleksowej ochrony zdrowia prokreacyjnego w Polsce.
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się w Regulaminie Konkursu.
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się