W związku z zaobserwowaną wśród Beneficjentów Osi V POWER praktyką dotyczącą zmian/aktualizacji harmonogramów płatności w realizowanych projektach, informujemy że w przypadku zmian skutkujących obniżeniem w danym roku kalendarzowym wysokości planowanych do wykazania we wnioskach o płatność wydatków kwalifikowalnych i/lub kwot wnioskowanego dofinansowania o więcej niż 10% w stosunku do wartości zaplanowanych na poszczególne lata w szczegółowym budżecie projektu, beneficjent zobligowany jest do przekazania Instytucji Pośredniczącej dokładnego uzasadnienia zaproponowanych zmian i przedstawienia propozycji działań minimalizujących ryzyko nieosiągnięcia założonych w projekcie wskaźników, w tym również wskaźników finansowych.
Jednocześnie informujemy, że zmiany w harmonogramach płatności, w tym w szczególności te dotyczące przesunięć pomiędzy latami realizacji projektu powinny mieć charakter incydentalny. Co do zasady zmiany tego typu nie będą akceptowane.
W załączeniu pełne stanowisko IP w tej sprawie.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się